2 Ağustos 2014 Cumartesi

Gemiç Köyü Ahmet Çavuşlar Sülalesi















AHMET ÇAVUŞ SÜLALESİ





İsmim Hasan Güler

Ahmet Çavuş Dedenin
üçüncü Hanımı olan

Naciye hanımın oğlu
Şerafettinin oğluyum

Babaannem Naciye
Hanım Hasan Dedemden ayrıldıktan bir iki yıl sonra

Orhangazi yeniköye
Zeytin Toplamaya gelir.

1903 doğumlu
olduğuna göre henüz 26 yaşındadır.

Orada Ahmet Çavuşla
Tanışırlar. Aralarında bir sıcaklık oluşur.

Babaannem babamı da
alarak Gemiç Köyüne gelir.

Babam o yıllarda
daha ilkokul talebesidir.

Bu köyde okur. Bu
köyden arkadaş edinir.Herkesle iyi geçinen munis bir insandı.

Çok Dostu vardı.
Fakat bir tanesini çok çok severdi.

O da Eyübün Durmuş.

Ondan bahsedrken
gözleri dolardı.

Eminçavuşun Mehmet,
Avdancıklı Halil İbrahim candemir.

Kebabaçı İsmail
nalbasan, Zühtülerin hakkı Yıldız, Burada sayabildiklerimdir.

Ahmet Çavuşlar
denince ben sadece Ahmet Çavuş dedem

onun kardeşleri ve
babası Tatsız İbrahim biliyordum.

Fakat öyle değilmiş.

Paşapınar köyünden
evlendim.

Orada Müşküreli
Mehmet vardı. Bizim Köyden aynı cellatoğlu halil Amcaya benziyordu.

Birgün yanıma
yaklaştı.

Sana Damad diyorum
ama, aslında ben de sizin köydenim dedi.

Benim anneannem
vaktiyle sizin köyden Müşküle Köyüne gelin gelmiş.

Ben Müşküle köyünde
büyüdüm.

Şimdi buradayım.
Zaten bana Müşküleli Mehmet derler dedi.

Ve ekledi..

Sizin köyde benim
akrabalarım var.

Aşağıda çiftliği
olan Hacı Zeki, Köyde yıllarca Muhtarlık yapan Aziz, Gemlikte Salih Özkardeş...

Bu isimleri saydığı
zaman şaşırdım.

Hacı Zeki Ahmet
Çavuş Dedemin en büyük abisiydi.

Muhtar Aziz tatarlar
sülalesinden diye bilinirdi..

Evet Mahallede
evleri dedemlere bitişikti. Fakat akraba olduklarını bilmiyordum.

Salih Özkardeş ise
Cellatoğlu Halil Amcanın kardeşiydi.

Elimi şakağıma koyup
düşündüm. Bu evlerin hepsi yanyana aynı sokaktaydı.

Bu o köye bayram
ziyaretimdi.

Dönüşte Ahmet Çavuş
Dedemin Büyük oğlu

 Ali Arol Amcama durumu sordum.

O bu söylenenleri
doğruladı. Cellatlar sülalesine ve

Muhtar Aziz
Güvenli'ye de akraba olduklarını söyledi. Dedemin İsminin Ahmet Çavuştu tabii.

Fakat esas AHMET
ÇAVUŞ'un Padişahın hassa ordusunda bulunan

ve Ahmet Çavuş
dedemin de dedesi olan Ahmet Çavuş olduğunu anladık.

2011 senesinde: EMEKLİ
SUBAY


 CEVDET ÖZKARDEŞİ 

İSTANBULDAKİ EVİNDE ZİYARET ETTİM.



Yanında oğlu Emekli
Albay Vecdet Özkardeş te vardı.

O da bu sözü
doğruladı. Aynı sene babamın kırk mevlidine gelen Gemlik Merkez camii İmamı
SÜLEYMAN YEDEK Hoca

Mezarlık içindeki
mezar taşlarını okudu. Bize de anlattı.

Karababa
Mezarlığında yatan şahsın Ahmet Çavuş Olduğunu

ve buradaki Çeşmeyi
de onun yaptırdığını

bizzat oradaki mezar
taşındaki ve Çeşme kitabesindeki yazılardan okuduk öğrendik.

Oradaki kitabeyi
yeni yapılacak KARABABA ÇEŞMESİNE monte etsek ne iyi olur.

SEVGİLİ GEMİÇLİLER

NACİYE BABAANNEMİN
AHMET ÇAVUŞTAN OLMA ÇOCUKLARI

BENİM VE
KARDEŞLERİMİN VE ÇOCUKLARIMIZIN VE TORUNLARIMIZIN DA AMCALARIDIRLAR.

ÖYLEYSE BEN BABA
TARAFINDAN BU KÖYE BAĞLIYIM.

ANNEMİN BABA
SÜLALESİNE DE MOLLALAR DENİYOR.

MOLLALALR
SÜLALESİNDEN DE BU KÖYE BAĞLIYIM.

ANNEMİN ANNE
SÜLALESİNİN İKİ KOLU VAR.

BİRİNCİ KOL
ANNEANNEMİN ANNE SÜLALESİ KINIKLAR SÜLALESİ

İKİNCİ KOL ANNEMİN
BABA SÜLALESİ KAMİLLER SÜLALESİ

BİR DE ANNEMİN
BABAANNE SÜLALESİ VAR. O KOL DUTLUCA KÖYÜNDE ..

BU ŞEKİLDE
DÜŞÜNÜLDÜĞÜNDE

VE ZATEN BU KÖYDE
DOĞDUĞUMA GÖRE BEN YÜZDE YÜZ GEMİÇLİYİM.

ŞÖYLE BİR TOPARLAMA
YAPARSAK








GEMİÇ KÖYÜNÜN KURUCU
SÜLALESİ OLAN AHMET ÇAVUŞLARI

TA BAŞINDAN İTİBAREN
TEKRAR YAZMAK GEREKTİĞİNİ

ANLAYACAĞINIZI
TAHMİN EDEBİLİYORUM..




A H M E T Ç A V U Ş
L A R

S Ü L A L E S İ









GEMİÇ KÖYÜNDEKİ
SÜLALELER..
Köyümüzün köklü
sülalesi: AHMET ÇAVUŞLAR
Ahmet Çavuşun
Hanımının ismi Behiyedir.
Ahmet Çavuşun kabri
Karababa Mezarlığındadır.

Oğlu İbrahim (tatsız
İbrahim) ile aynı mezarlıktadır.

Mezarlığın başındaki
çeşme onun tarafından yaptırılmıştır.

Kitabesi var. Şu an
tahmini olarak söylüyorum.



Zamanımızdan
üçyüzyıl önce yaptırılmış olabilir.

Belgeyi okumak
kısmet olursa Buradaki tahmini tarih kesinleşecektir.
Ahmet Çavuşun bir
oğlunun ismi de Mehmettir. (cellat Mehmet)

Mehmetin hanımı
Emine Hanımdır. Naciye İsminde kızları olur.

Bursadan Hüseyin
efendi ile evlenir.
Cellat Mehmet'in
Oğlu Halil,

Hacıbeyler
sülalesinden Fadime Hanım ile evlenir.

Cellatoğlu Mehmet'in
oğlu Salih, Gemlikten Münevver Hanımla evlenir.

Cellat Mehmet'in
oğlu Osman, Gürle Köyünden bir hanımla evlenir.

Cellat Mehmet'in
Kızı Nuriye, Çakırlı köyüne gelin gider.

Cellat Mehmet'in
Kızı Sadık, Bursaya gelin gider.
Ahmet Çavuşun Bir
kızının ismi ise Şerife Hanımdır.

Şerife hanımın
kızının ismi Hayriye Hanımdır.

Hayriye Hanım;
İbrahim İsminde bir çocuğu olan

tatarlar
sülalesinden Hüseyin efendi ile( Tatar Hüseyin) evlenir.

Aziz,İsmail isminde
iki oğlu ve Müşerref isminde bir kızları olur.
Ahmet Çavuşun bir
kızı daha vardır. İsmini bilemediğimden yazamıyorum.

Bu kız İznik ilçesi
Müşküle Köyüne gelin gider.

O kız; Sanatçı Halil
ERGÜNün Anneannesidir.

Resimlere
baktığımızda


bilhassa Enver
Özkardeşin Oğlu Ahmet Özkardeş



Aynı Halil Ergündür.

Ahmet Özkardeş İse
Ben Halil Ergün'e değil,

Halil Ergün Bana
Benziyor demektedir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder