2 Mart 2016 Çarşamba

PİLAV ÜSTÜ TAVUK DÖNER



Aşağıdaki yazı nefis yemek tarifleri. 
Sayfasından alıntıdır.

Evde Tavuk Döner.
Pilav Üstü
Kaç Kişilik: 2-4
Hazırlama: 10dk
Pişirme: 10dk.

MALZEMELER

·        1 paket tavuk bonfile göğüs eti ( 400 gr)
·        1 yemek kaşığı salça
·        1 dolu yemek kaşığı yoğurt
·        4-5 yemek kaşığı sıvı yağ
·        3-4 diş sarımsak

Baharatlar;
·        1 tatlı kaşığı kekik
·        1 çay kaşığı pulbiber
·        Yarım çay kaşığı toz biber
·        Yarım çay kaşığı karabiber
·        Yarım çay kaşığı kimyon
·        Tuz
HAZIRLANIŞI
Herkese Hayırlı Mutlu Günler
Sizlere evde hazırlayabileceğiniz nefis tavuk döner tarifimi vermek istiyorum.
Ben pilav üzerine yaptım.
Siz ister pilav üzerine ister ekmek arasına istediğiniz şekilde yapabilirsiniz.
Dışardaki döner ile aynı lezzette oluyor.
En azından güzelce temizlenmiş ve içinde ne olduğunu biliyoruz.
O sebeple ben bunu çok sıklıkla yaparım.
Bizim evde tavuk en çok döner ve mangal olarak tüketiliyor en çok o şekillerde seviliyor.
Göğüs eti aynı boyutta kuşbaşı şeklinde doğranır.
Bazı paketlerde göğüs eti kuşbaşı şeklinde de satılıyor.
Kuşbaşı olunca aynı boyda olduğu için hem görüntü hem kolaylık açısından daha iyi oluyor.
Kuşbaşı parçası alınıp kesme tahtası üzerinde çok ince ince yaprak yaprak doğranır.
En önemli püf noktası incecik olması gerekiyor.
Hepsi bittiğinde bir sürü yaprak yaprak tavuk eti elde etmiş oluyoruz.
Bir kabın içerisine sarımsak rendelenip az tuz serpilir.
Salça, zeytinyağ ve yoğurt koyup çırpılır.
Ardından baharatlar da katılarak, iyice karıştırılır.
En son olarak, yaprak etler konulup bütün etler tamamen harca bulanana kadar karıştırılır.
Bu şekilde 2 saat dolapta dinlendirilir.
Karışımın içinde 7 yemek kaşığı zeytinyağ olduğu için tavaya yağ konulmayacak.
Tava ocağa konulur.
Yağsız halde iyice ısınması beklenir.
(Teflon veya seramik tavada yapıyoruz)
Güzel bie şekilde ısınmış ve kızmış tavaya, etler boşaltılır.
Harlı ateşte ara ara çevire çevire kızarana kadar pişirilir.
Piştikten sonra pilav üstüne koyup servis edilir.
Başka yaptığım zamanki resimleri de resim olarak ekledim.
Artık lezzetli dönerimiz servise hazır.
Bu şekilde evde pilav üstü döner porsiyon tabağımızı kendiniz istediğiniz şekilde hazırlayabilirsiniz.
Ben döner tarifi verdim pilav üzerine servis ettiğim için de ismini bu şekilde verdim
Pilav tarifini herkes bilir zaten.
Ben bu şekilde yapınca sade pilav yapıyorum etli tavuklu yemeklerin yanında da güzel oluyor.
Deneyeceklere şimdiden kolay gelsin.

AFİYET OLSUN
SEVGİLER
Adresinden alıntıdır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder