16 Ağustos 2015 Pazar

Gemiçli Bir İnsan: Halide Güler





BİR KAHVENİN KIRK YIL HATIRI VAR DOSTLARA SELAM OLSUN DEDİK
SİZ DOSTLARIMA BU SAYFALARDA HATIRALARIMI YAZACAĞIM. FAKAT SUYA SABUNA DOKUNARAK HER KONUDA YAZACAĞIM..

Sevgili Dostlar
Bu sayfalarda yazılanlar, kütüphanedeki en önemsiz kitabın içindekilerden daha da değersiz olabilir. Fakat kimler gidiyor, o muhteşem eserleri saklayan yerlere? İşte size düşüncelerimi anlatan, makaleler. Bu sayfalardaki en beğenmediğiniz bir anlatım bile, milyonlarca kütüphanelerdeki yazılardan, daha da kıymetlidir. Çünki sizin gözlerinizin önüne geldi. Yorumlar yazın. Yazdıklarınız, okunsun. Okuyanlar size cevap yazsın. Sonra içinde mücevher gibi kitabları koruyan, kütüphanelere de gideriz. Hakikatı araştırırız. Şüpheci olmak, insanı bilgi sahibi yapar. Bu kardeşinizi, menfi veya müspet yazılarınızla, ödüllendirin. Büyük harflerle yazıyorum. YORUMLARINIZI, BEĞENİLERİNİZİ VE ELEŞTİRİLERİNİZİ BEKLİYORUM.
Gemiçli Hasan Güler




Bu kısa özgeçmişi annem söyledi ben de yazdım. 
Sevgili Gemiçliler, sizler de kendinizin hayat hikayesini buraya yazabilirsiniz.
Kelimesine dokunmadan aynen bu sayfalara aktarılır.
e-mail: gemicliler@blogspot.com  
Tekrar yazıyorum:
gemicliler@gmail.com 






Aşağıdaki yazıyı size Hasan Güler nakletti. 
Sevgili Dostlar
Gemiç Köyü Hakındaki bilgilerin önemli bir bölümünü, 


91 yaşındaki Annem Halide Güler'den aktardım.
Kendi hayatından ziyade, Gemiç Köyü insanlarını bize anlattı.
Yurdumuzun insanlarını da karakter bakımından özetledi.
İçimizde bir çalışma şevki olduğunu Fakat tembelliğimizin daha baskın geldiğini belirtti.
Çok zeki olduğumuzu, çalışırsak çok ileri ülkeler düzeyine çıkacağımızı ifade etti.
Herkesi kendi gibi çalışmaya davet etti.
Çalışmak, çok çalışmak insanı daha dinç yapar.
İşleyen demir paslanmaz, dedi.
16 Ağustos2015 Pazar
Gemiçli Bir İnsan:
Annem Halide Güler


GEMİÇ KÖYÜ MOLLALAR SÜLALESİNDEN HALİDE GÜLER

GEMİÇ İNSANLARININ HAYAT HİKAYELERİ
GEMİÇ KÖYÜ MOLLALAR SÜLALESİ
Sevgili Dostlar
Aşağıdaki bilgileri, 91 yaşındaki Annem

Halide Güler'den aktardım.

Kendi hayatından ziyade, Gemiç Köyü insanlarını bize anlattı.
Yurdumuzun insanlarını da karakter bakımından özetledi.
İçimizde bir çalışma şevki olduğunu Fakat tembelliğimizin daha baskın geldiğini belirtti.
Çok zeki olduğumuzu, çalışırsak çok ileri ülkeler düzeyine çıkacağımızı ifade etti.
Herkesi kendi gibi çalışmaya davet etti.



Ben Halide Güler
30 Ağustos 1924 senesinde 



Bursa-Orhangazi-Gemiç Köyünde dünyaya geldim. Babamın adı Halit. Annemin adı Kadriye.
Babamın dedesi doğu illerimizden (Bir ihtimal Van'dan) Bursa-Orhangazi-Dutluca köyüne imam olarak gelir. Burada evlenir. Çocukları olur. Bir tanesi dedem Molla Mehmet'tir. Molla Mehmetin iki kızkardeşi, bir erkek kardeşi daha olur. İsimlerini bilmiyorum. Fakat Gemiç Köyünden Hacı Ömerler sülalesine bir kızkardeşi gelin gelir. Hacı Ömer'in annesi Dedem Molla Mehmet'in kızkardeşidir. Molla Mehmet Dutluca Köyünün köklü sülalesinden Halime Hanımla evlenir. Şükrü-Nuri-Hakkı-Halit isminde oğulları ve Hamdüne isminde kızları olur.


Hakkı Amcam'a Hakkı Molla derlerdi. Köyümüz camiinde tam otuz yıl imamlık yaptı.
HAKKI MOLLA, HACI AHMETLER SÜLALESİNİN BİR KOLU OLAN,TAHİRLER SÜLALESİNDEN SANİYE HANIMLA EVLENİR.
ÖMER HATİPOĞLU, HATİCE HATİPOĞLU VE EMİNE HATİPOĞLU İSMİNDE ÇOCUKLARI OLUR.

PROFESÖR ÖMER HATİPOĞLU'NUN OĞLU DOÇ Dr.Mustafa Murat Hatipoğlu dedi ki:

DOÇ Dr.Mustafa Murat Hatipoğlu'nun kendi kaleminden kısa bir bilgi aktarmak isterim.
Değerli Gemiçli hemşerilerim;

Mollalar Sülâlesinden Mehmet Molla'nın üçüncü oğlu olan Hakkı Mollanın oğlu, Saniye Hanım'dan olma Ömer Hatipoğlu benim babamdı.
2007'de Hakkın Rahmetine kavuştu. Dedem Hakkı Molla'yı ben çok küçükken tanımıştım, beni Ankara'ya geldiğinde 30 Ağustos Zafer Bayramı törenlerine götürmüştü. Askerleri görünce hep gözleri dolardı. Neyse, annemiz Rukiye Hanım da 2007'de vefat etti. Ben Murat Hatipoğlu, şimdi 60 yaşındayım. İzmir'de Üniversitede Doçentim. Bir de kardeşim Zeynep var, o benden 6 yaş küçüktür. Hayattayız Allah'a şükür. Zeynep Ankara'da ben Aydın'da oturuyorum, İzmir'e iş için gidip geliyorum. Benim 2 oğlum var .Adları YAĞMUR ve BUĞRA. Yağmur Gülcan Hanımla evli ve iki kızları var, adları Derin ve Cansu Hatipoğlu..Kardeşim Zeynep'in oğlu da Ceyhun Güneş. Rahmetli dedem Hakkı Molla'nın eşi yani babaannem Saniye Hanım'ın silalesi hakkında bir bilgim yoktur. O da yıllar önce vefat etti tabii, Allah Rahmet eylesin. Gemlik'teki rahmetli Hamdüne halamızı da Halim dayıyı da, kızları Ayten ve Nurten'i de tanımışlığım var küçükken. Ayrıca, büyük halam(babamın ablası) rahmetli Emine Halam Sünnetçi Süleyman diye tanınan eniştemizle evliydi ve 2 erkek 5 kızı olmuştu. Oğulları Yahya şimdi Orhangazide Yahya SAFRAN. Diğeri de Durmuş Ali SAFRAN'dır.
Cenâbı Allah vefat edenlere gani gani rahmet eylesin, hayatta olanlara sağlıklı uzun ömürler versin. Sizi de bu çalışmalarınızdan dolayı tebrik ediyorum.bütün Gemiç Köyüne selam sevgi ve saygılarımı sunuyorum.
Murat HATİPOĞLU(Doç.Dr.)

Şimdi Emine hatipoğlu hanımın çocuklarından bahsedeceğim, kısaca
EMİNE HATİPOĞLU ORHANGAZİLİ SÜNNETÇİ SÜLEYMAN İLE EVLENİR. YANİ SÜLEYMAN SAFRAN, GEMİÇ KÖYLÜ HAKKI MOLLANIN KIZI EMİNE HANIMLA EVLENİR. ALTI ÇOCUKLARI OLUR.
NADİDE SAFRAN. ERİŞ FADİME SAFRAN GÜNAY SELİME SAFRAN ERDEM
ŞÜKRAN SAFRAN KAYA NURAN SAFRAN YAHYA SAFRAN DURMUŞ ALİ SAFRAN
HEPSİ DE ORHANGAZİ DE İKAMET EDİYORLAR.

YAHYA SAFRAN YILLARDIR, ORHANGAZİ ESNAF ODASI BAŞKANLIĞINI YÜRÜTÜYOR...

Hamdüne Halamın oğlu Halim Türkan'dır.
Şükrü Amcam Hacı Abdullahlar sülalesinden bir hanımla evlenir. Bir oğulları olur. Kendisi Çanakkale Harbinde şehit olur. Kendisinden sonra oğlu da hastalanır vefat eder.

Nuri Amcam Hacı Raşit'in kızı ile evlenir. Nuri Amcamın iki kızının isimleri Atifet Varol ve Necmiye İzgü'dür. Nuri Amcam da İstiklal Harbinde şehit olur



Babam Halit Orhan Kamiller sülalesinden Kadriye Hanımla evlenir. Burada Annem Kadriye Orhanın kısa hayatını da yazacağım. Annemin anne tarafı Hacı Kani beylerdendir. Hacı Kani Bey Karadeniz Bölgesinden (Bir ihtimal Samsun'dan köyümüze gelir. O da dini bilgileri yüksek bir insandır.) Oğlu Esad Bey Umurbeyli bir Hanımla evlenir. Gemlik'e yerleşir. Onların da oğlu Hafız Kani Bey yıllarca Gemlik Merkez camiinde imamlık yaptı. Esad Bey ve Kani Bey Dayının kabirleri Yalova Güney Köyünde Nakşibendi Şeyhi Şerafettin Dedenin Kabrinin bulunduğu mezarlıktadır. Annemin bir dayısının ismi ise Lütfü'dür. Komşu Köyümüz Gürle'den evlidir. O da Esad Bey dayı gibi, hanım köylü olmuş. Gürle Köyüne yerleşmiştir. Lütfü Dayının Zehra isminde kızı olur. Kızı Zehra'yı Gürle Köyünün ileri gelenlerinden Harun Beyle evlendirir. Bu Harunun Torunu Harun Gürle Köyünde Muhtarlık yaptı. Annemin baba tarafı ise Kamiller sülalesindendir. Kamil Dede Gemiç Köyünün yerlisidir. Bir oğlu bir kızı olur. Oğlunu Kani Beyler sülalesinden Lütfiye hanımla evlendirir ki(Lütfiye benim anneannemdir) iyi bir nesil yetişsin... Kızı Hatice hanımı ise Kınıklar sülalesine verir. Kınık Salih, kınık Süleyman, Kınık Ayşe Hala (Hacı Eşrefle evlendi) yakın akrabalarım olur.
Ayşe Hala'mızın damadı Çerkez Nihat Enişteyi çok severiz.
O da bizi sever.
Annem Halide Güler devamla şöyle söyledi:
Annemin Babasına Kamil'in Ahmet derlerdi. Yaşadığı dönem ülkemizin zor yıllarına rastlar. Köy içinde kabadayı namıyla nam salmış. Hatta oğulları da aynı şekilde yaşamışlardır. Allahu Tealanın bildiğini sizlerden saklayacak değilim. İki oğlu ve iki kızı olur. Kızları Annem Kadriye- Babam Halit Orhan'la evlenir. Babam Halit Orhan Gemiç Köyünde aralıksız tam 30 sene muhtarlık yaptı. Onun zamanında yapılan girişimlerle, tabii devletimizin de katkılarıyla köy çocukları yüksek tahsil yaptılar. Amcamın oğlu Ömer Abi, Profesör oldu. Köyümüzden Daha başka profesörler, doktorlar, öğretmenler ve gördükleri yüksek tahsilin katkılarıyla iş adamları da çıktı. Teyzem Edibe ise Köyümüzden Recebin Ahmet ile evlenir. Dayım Osman Köyümüzden Hamdüne ile evlenir. Bir kızları Emine Hanım ve Bir oğulları Fikri olur.
Köy ile anne ve babamın bağlantıları böyledir. Halit Orhan ve Kadriye Orhanın kızıyım. Benden büyük iki ablam ve bir abim var. benden küçük üç kızkardeşim var. Ablam Şükriye Tunç, Köyümüzden Hacı Ahmetler sülalesinden Salih Tunç ile evlendi. Ablam Nuriye Mutlu, Bursa-Gemlik-Muratoba Köyünden Halil mutlu ile evlendi. Abim Mehmet Orhan Köyümüzden Tatarlar Sülalesinden Pembe Çubukçu ile evlendi. Kızkardeşim halime de Nuriye Ablam gibi, Muratoba Köyüne gelin gitti. Beyinin ismi Ali Ünal'dır... Kızkardeşim Hatice Paşapınar Köyünden Kazım Akçay ile evlendi. Kızkardeşim Gülşen ise Çocuklarımın babasının kardeşi ve Karamürsel'li Hafız Selim Güler ile evlendi.


Kendimi bildim bileli hep çalışırım.
Kendimi methetmiyorum, gerçeği söylüyorum. Köyden hiç kimse benim yürüdüğümü görmemiştir. Ben hep koşarak giderdim. Onun için bana uçuyorsun derlerdi. Daha dokuz yaşımdayken kiraz ağacına çıktım. İki misli büyüklerimle yarış ettim. Hepsini geçtim. Zeytin ve kiraz toplamada şimdi nasıl bilmiyorum. O yıllarda kadının gündelik ücreti erkeğin yarısıydı. Bana erkeklerden daha çok ücret verirlerdi. Ayrıca ilaveten her akşam bahşiş de alırdım. Tabii kendi kirazımız ve zeytinimiz toplandıktan sonra başkasının malına giderdik.



1946 senesi 18 Mart'da Şerafettin Güler ile evlendim. 



Dört oğlumuz oldu. Hasan Güler, Orhan Güler, Turhan Güler ve Burhan Güler.
Eşim Şerafettin güler hakkında kısa bilgiler:
Adı:Şerafettin Güler.
Doğum Yeri: Karamürsel
Doğum Tarihi: 30 Ağustos 1919
Baba Adı: Hasan
Ana Adı: Naciye
Dede Adı: Selim.
Dedesinin Lakabı: Arnavut Selim
Babaanne Adı: Şekure
Amcaları: İslam Güler
Halaları: Ayşe Ve Şerife
Annesinin Doğduğu Yer: Yalova
Annesinin Doğum Tarihi: 1903
Annesinin baba adı: Seyit Ahmet
Dayıları: Hasan Yavuz, Hüseyin Yavuz, Hüsamettin yavuz
Teyzesi: Hayriye yavuz Gür
Gemiç Köyündeki Kardeşleri: Selim Güler,Ali Arol, Nadide Arol, Canip Arol, Hüseyin Arol, İbrahim Arol, Cahit Arol
Çocukları: Hasan Güler, Orhan Güler, Turhan Güler, Burhan Güler

Eşim
Şerafettin Güler

Annesi ile Beraber Bu Köye Geldi.
Çünkü Annesi Naciye Hanım Bu köyden Ahmet Çavuş ile evlendi.

Ahmet Çavuşu baba bildi.

Burada Evlendi. Burada Yaşadı. Burada vefat etti. Vefat ettiğinde 93 yaşındaydı. Gemiç Köyü mezarlığında Kardeşi Hüseyin Arol’un Kabri yanında yatıyor. Allahu Teala Rahmet eylesin. Bir hususu açıklamak isterim. Yukarıda Kardeşlerini yazarken, Selim Güler den bahsetmiştim. Selim Güler, Eşim Şerafettin Güler'in baba bir kardeşidir. Selim Gülerin Babası Hasan Annesi ise Hafizedir. Hasan Ve Hafizenin,1933 doğumlu oğludur. 1986 yılında 53 yaşında vefat etti. Selim Güler, Kardeşim Gülşen Orhan'la evlendi. Çocukları var. Ruşen Güler, Ergün Güler, Zeynep Güler, Ertan Güler..
Gemiç Köyü Eşrafından Çok başarılara imza atmış, müstesna insanlar var.
Benimle beraber köyümüz okulunda okudular.
Daha sonra kimi öğretmen, kimi profesör, kimi subay, kimisi de önemli iş adamı oldular.
Bazılarını yazacağım.
İlkokuldan talebe arkadaşlarım var. Hepsi büyük başarılara sahip oldular. Bu başarılı Gemiçliler:
Emekli subay Cevdet Özkardeş
İktisat Fakültesi mezunu iş adamı: Halil Şafaklar.
Demokrat Partinin ve daha sonra Adalet Partisinin kuruluşunda hizmeti geçen Bursalı Siyasetçi Demokrat İsmail ilhan.
Emekli Subay Asım Bolu.
İş adamı Süreyya Bulca.
Mahmutlar Sülalesinden Nesibe hanım.
Hacı Ahmetler Sülalesinden Hüseyin beyin kızları: Letafet Hanım ve yaşar hanım.
Tatarlar sülalesinden Müşerref Aydoğdu.( Müşerref Aydoğdu'nun anneannesi Şerife hanım Ahmet Çavuşlar sülalesindendir.)
Hüseyin Ağalar Sülalesinden Hatice Poyraz.
Hacı İzzet Gemiç'in kızı Veciha Hanım (Büyük İzzetler Sülalesinden İzzet Beyle evli.)
Herhalde satırların sonuna yaklaştık. O yıllarda bugünkünden daha zor hayatımız vardı. Tam altı sene doğru dürüst yağmur yağmadı.
Devletimiz köylüye ZİRAAT BANKASI vasıtasıyla, yirmi sene vadeli para yardımı yaptı.
Yeni kurulan Cumhuriyet Hükümeti akıllı ve merhametli insanlardan müteşekkildi.
Başta Cumhurreisi Mustafa Kemal Atatürk ve Kabine arkadaşları, halkın derdini biliyorlar ve çaresini de anında yapıveriyorlardı.
Şimdilerde yine kıtlık var. Yağmurlar yağmıyor. Kar hiç yağmıyor. İşsizlik var. En önemlisi fakirlik var. Çok borçlu vatandaşımız var. Herhangi bir bankaya gidip uzun vadeli kredi istese, senin kredi notun zayıf cevabını alıyor...
Umutluyuz.
İyimseriz
Gelecek günlerin daha güzel olacağına inancımız tamdır.
İnsanlarımız çalışacaklar.
Bol para kazanacaklar.
Dolayısıyla Devletimiz de kazanmış olacak.
Zengin Devletler içinde en önde olacaktır.

Gemiçli Annem Halide Güler bu hayat hikayesini naklettiğinde takvim yaprağında aşağıdaki tarih yazıyordu.

19 Eylül 2014
Türkiye Gaziler Günü..







 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder