1 Ocak 2015 Perşembe

GEMİÇLİ AHMET ÇAVUŞLAR SÜLALESİNDEN KIYMET ÖZEN


                                                                       

                                                                   






GEMİÇLİ KIYMET ÖZEN HANIMEFENDİ VEFAT ETTİ







,Sevgili Gemiç Köylü Hemşehrilerim      Sizleri çok çok seviyorum.

Kendi Aileniz Hakkında bilgi belge ve Resim varsa bana verin diye hep yazıyorum.
Bu bilgileri verenler var.
Sağolsunlar var olsunlar.
Kendisine danıştığım bir araştırmacı yazar.
Bilgi ve belgeleri verenlerin ismini yaz.
Böylece yazdıkların tarihe ışık tutar.
Sadece kendinden çıkmış gibi yazılar yazarsan, bu palavra bir Tarih olur. diye uyardı.
Ahmet Çavuşlar sülalesinden Hacı Zeki Gürşahin'in Kızı Sayın Kıymet Özen hanım bana bir Resim verdi.  




Tam 1930 yılında çekilmiş. Resim bir Gazete haberi gibi. Yıpranmış ve siyah beyaz.
Fakat Bu Resim Gemiç Köylülere ait.
Değirmen Boğazında çekilmiş.
O zaman da gelen hatırlı misafirleri Köyün yukarı kısmında bulunan Değirmen Boğazı diye adlandırılan mevkiide ağırlıyormuşuz.





Size Kıymet Özen hakkında biraz bilgi vermek isterim. Kendisi Ahmet Çavuşlar Sülalesinden Hacı Zeki Amca'nın ve Büyük İzzetler sülalesinden Şahin Hanımın kzıdır. 




Evlendiği eşi ise, Köyümüz Ahmet Ağalar sülalesinden Prof. Dr. Ve Adli Tıp Reisi Sayın Cahit Özen'dir. Çocukları var. Güneş Özen, Günesen Özen Pars, Sadi Özen.
Güneş Özen Abiyle Telefonda görüştüm. Kardeşi Sadi Özen'e Köyümüz Tarihi ile ilgili önemli belgeler vereceğini, bu belgelerin Sadi Özen aracılığıyla bana iletileceğini ve kaynak olarak bu sitede yayınlanacağını müjdeledi.
Kıymet Hanım Teyze çok saygı duyduğum sevdiğim bir insandır. İstanbul'da ben öğrenci iken evlerine giderdim.
Hemen mutfağa koşar bana yemek hazırlardı.
Çok yemeğini yedim. Allahu teala Razı olsun. Amin.







Sevgili Gemiçliler

Gemiç Köyünden bir ulu çınar daha devrildi. İki yıl önce kendisini ziyaret ettiğimde, doksanyedi yaşında olduğunu söylemişti. İftardan önce haberini aldım. 

Zincirli kuyu mezarlığına, Babasının, Eşinin ve oğlunun yanına defnedilecek.(Not: Güneş Özen Abi geçen yıl vefat etti. 2013 ARALIK Ayında vefat etti.)

Allahu Teala Hepsine de Rahmet eylesin.

AMİN.


http://www.orhangazigemic.com/


2014 EYLÜL 29 PAZARTESİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder