3 Ağustos 2014 Pazar

GEMİÇLİLERDEN BİR YAZI BEKLİYORUM.




GEMİÇ KÖYÜ ANA SAYFASI






GEMİÇ KÖYÜ SÜLALELER 



GEMİÇ KÖYÜ ANA SAYFASI


guvercin_solda.gif
bayrak655.gif
gemi__k_y__haritas___1_.jpg

hastane_randevu.jpeg
gem__l__cevdet_ozkardes_oglu_vecdet_ozkardes_ve_hasan_guler.jpg
Yukarıdaki Resimler

Albay Vecdet Özkardeş

Yarbay Cevdet Özkardeş

Ve Hasan Güler
BU SİTENİN YAZARI HASAN GÜLER VE AKRABALARI
atilla_g_r_ahin.jpg
Ahmet Çavuşlar Sülalesi

Tatsızlar Kolundan

Atilla Gürşahin

AHMET ÇAVUŞLAR SÜLALESİ HAKKINDA 02.12.2012



SİZE BUGÜNKÜ YAZIMDA







A H M E T Ç A V U Ş L A R



S Ü L A S İ N D E N



BAHSEDECEĞİM



İsmim Hasan Güler



Ahmet Çavuş Dedenin üçüncü Hanımı olan



Naciye hanımın oğlu Şerafettinin oğluyum



Babaannem Naciye Hanım Hasan Dedemden ayrıldıktan bir iki yıl sonra



Orhangazi yeniköye Zeytin Toplamaya gelir.



1903 doğumlu olduğuna göre henüz 26 yaşındadır.



Orada Ahmet Çavuşla Tanışırlar. Aralarında bir sıcaklık oluşur.



Babaannem babamı da alarak Gemiç Köyüne gelir.



Babam o yıllarda daha ilkokul talebesidir.



Bu köyde okur. Bu köyden arkadaş edinir.Herkesle iyi geçinen munis bir insandı.



Çok Dostu vardı. Fakat bir tanesini çok çok severdi.



O da Eyübün Durmuş.



Ondan bahsedrken gözleri dolardı.



Eminçavuşun Mehmet, Avdancıklı Halil İbrahim candemir.



Kebabaçı İsmail nalbasan, Zühtülerin hakkı Yıldız, Burada sayabildiklerimdir.



Ahmet Çavuşlar denince ben sadece Ahmet Çavuş dedem



onun kardeşleri ve babası Tatsız İbrahim biliyordum.



Fakat öyle değilmiş.



Paşapınar köyünden evlendim.



Orada Müşküreli Mehmet vardı. Bizim Köyden aynı cellatoğlu halil Amcaya benziyordu.



Birgün yanıma yaklaştı.



Sana Damad diyorum ama, aslında ben de sizin köydenim dedi.



Benim anneannem vaktiyle sizin köyden Müşküle Köyüne gelin gelmiş.



Ben Müşküle köyünde büyüdüm.



Şimdi buradayım. Zaten bana Müşküleli Mehmet derler dedi.



Ve ekledi..



Sizin köyde benim akrabalarım var.



Aşağıda çiftliği olan Hacı Zeki, Köyde yıllarca Muhtarlık yapan Aziz, Gemlikte Salih Özkardeş...



Bu isimleri saydığı zaman şaşırdım.



Hacı Zeki Ahmet Çavuş Dedemin en büyük abisiydi.



Muhtar Aziz tatarlar sülalesinden diye bilinirdi..



Evet Mahallede evleri dedemlere bitişikti. Fakat akraba olduklarını bilmiyordum.



Salih Özkardeş ise Cellatoğlu Halil Amcanın abisiydi.



Elimi şakağıma koyup düşündüm. Bu evlerin hepsi yanyana aynı sokaktaydı.



Bu o köye bayram ziyaretimdi.



Dönüşte Ahmet Çavuş Dedemin Büyük oğlu Ali Arol Amcama durumu sordum.



O bu söylenenleri doğruladı. Cellatlar sülalesine ve



Muhtar Aziz Güvenli'ye de akraba olduklarını söyledi. Dedemin İsminin Ahmet Çavuştu tabii.



Fakat esas AHMET ÇAVUŞ'un Padişahın hassa ordusunda bulunan



ve Ahmet Çavuş dedemin de dedesi olan Ahmet Çavuş olduğunu anladık.



Geçen sene EMEKLİ SUBAY CEVDET ÖZKARDEŞİ İSTANBULDAKİ EVİNDE ZİYARET ETTİM.



Yanında oğlu Emekli Albay Vecdet Özkardeş te vardı.



O da bu sözü doğruladı. Aynı sene babamın kırk mevlidine gelen Gemlik Merkez camii İmamı SÜLEYMAN YEDEK Hoca



Mezarlık içindeki mezar taşlarını okudu. Bize de anlattı.



Karababa Mezarlığında yatan şahsın Ahmet Çavuş Olduğunu



ve buradaki Çeşmeyi de onun yaptırdığını



bizzat oradaki mezar taşındaki ve Çeşme kitabesindeki yazılardan okuduk öğrendik.



Oradaki kitabeyi yeni yapılacak KARABABA ÇEŞMESİNE monte etsek ne iyi olur.



SEVGİLİ GEMİÇLİLER



NACİYE BABAANNEMİN AHMET ÇAVUŞTAN OLMA ÇOCUKLARI



BENİM VE KARDEŞLERİMİN VE ÇOCUKLARIMIZIN VE TORUNLARIMIZIN DA AMCALARIDIRLAR.



ÖYLEYSE BEN BABA TARAFINDAN BU KÖYE BAĞLIYIM.



ANNEMİN BABA SÜLALESİNE DE MOLLALAR DENİYOR.



MOLLALALR SÜLALESİNDEN DE BU KÖYE BAĞLIYIM.



ANNEMİN ANNE SÜLALESİNİN İKİ KOLU VAR.



BİRİNCİ KOL ANNEANNEMİN ANNE SÜLALESİ KINIKLAR SÜLALESİ



İKİNCİ KOL ANNEMİN BABA SÜLALESİ KAMİLLER SÜLALESİ



BİR DE ANNEMİN BABAANNE SÜLALESİ VAR. O KOL DUTLUCA KÖYÜNDE ..



BU ŞEKİLDE DÜŞÜNÜLDÜĞÜNDE



VE ZATEN BU KÖYDE DOĞDUĞUMA GÖRE BEN YÜZDE YÜZ GEMİÇLİYİM.

































2 yorum:

  1. http://gemicliler.blogspot.com.tr/
    Sevgili Gemiçliler
    yukarıdaki adres çubuğuna tıkladığınızda
    karşınıza çıkan site adresi:
    http://gemicliler.blogspot.com.tr/
    incelense, okunsa ve oradaki bilgilere
    ilave yorumlar yapılsa
    ya da bir teşekkür
    teşvik yorumu yazılsa
    çok sevineceğim.
    Elveda diye yazılar yazmamaızın sebebi
    bu vurdumduymazlıktı.
    Haydi yorumlarınızı bekliyorum.
    Sizden biri: gemicli Hasan
    http://gemicliler.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıdaki yorum yazısı ve belki daha kapsamlı ve çok daha iyisi,
      siz GEMİÇLİLER tarafından yazılacaktır.

      Sil